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Ofrece un modelo de descripción integral de las diferentes dimensiones que intervienen en la interacción comunicativa, desde la cortesía verbal a la comunicación no verbal, y una propuesta de interpretación de los mensajes sociales.
Interpersonal communication. --- Comunicación interpersonal.
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Conflict management. --- Interpersonal communication. --- Nonviolence.
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Dans le champ médico-psycho-social et éducatif, les groupes croissent et se multiplient : groupes de parents, groupes d'ados, groupes d'enfants, groupes de professionnels, groupes d'usagers, sans oublier les « groupes de mêmes » (même symptôme, même handicap, même problématique…). Il est vrai que le premier groupe auquel le petit humain est généralement confronté est sa famille. Il y découvre l'amour et la haine, le conflit œdipien et le vœu de meurtre du père, les joies et les frustrations de la rivalité fraternelle. De ce groupe il devra sortir pour en fonder d'autres, sur le schéma culturel de l'exogamie. Mais qu'est-ce qui pousse donc aujourd'hui les institutions à vouloir réunir les personnes (usagers ou professionnels) dont elles ont la charge dans des groupes dits de parole ? Quels sont les buts conscients et inconscients de ceux qui les proposent ? Si les objectifs essentiels de ces groupes sont que les participants « parlent », il est urgent de repenser le sens donné au mot « parole ». Les professionnels, eux, ont comme outils « l'équipe », la « supervision », « les groupes de parole ». Mais s'agit-il pour autant de groupes ? Selon le dispositif, quelle part du sujet est sollicitée ? Quelle attente d'affiliation des individus au groupe est imaginée ? Quel projet de cohérence institutionnelle est souligné ? Dans cet ouvrage, nous interrogeons avec ceux qui ont la responsabilité de ces groupes – qu'ils en soient les promoteurs, les animateurs, les thérapeutes – la différence entre groupe et collectif, entre groupe et bande, entre parole et parlotte, entre conscient et inconscient. Nous réfléchissons à la spécificité du travail « en groupe » et à ses objectifs en tenant compte du contexte culturel et institutionnel dans lequel il se développe. Nous questionnons l'idéologie de la fonction groupe, débattons des pratiques multiples et identifions les démarches indispensables qui, plutôt que de faire disparaître la personne, auraient la chance de la faire exister.
Social groups. --- Interpersonal communication. --- Social psychology.
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Japanese language --- Interpersonal communication. --- Communication --- Interpersonal relations --- Particles. --- Interpersonal communication --- Particles --- Lexicology. Semantics --- Pragmatics
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Die beiden Bände bieten eine Auswahl der Referate, die auf der Tagung der International Association for Dialogue Analysis (IADA) 2003 gehalten wurden. Band I widmet sich mit 38 Beiträgen dem Dialog bzw. Phänomenen der Dialogizität in der Literatur. Der Bogen spannt sich von der Antike zu einer Vielzahl moderner Sprachen und Literaturen. Die gewählten gesprächsanalytischen Ansätze zeichnen sich durch große methodische Vielfalt aus. Dies gilt ebenso für Band II, der 32 Beiträge versammelt. Hier werden überwiegend aktuelle Dialogtypen der neuen elektronischen sowie der "klassischen" Medien Presse, Radio, Fernsehen und Film aus unterschiedlichen Ländern im Hinblick auf interkulturelle, semiotische, translatorische und allgemein pragmatische Fragestellungen analysiert. These two volumes offer a selection of the papers held at the conference of the International Association for Dialogue Analysis (IADA) in 2003. Volume I contains 38 articles devoted to dialogue and the phenomenon of 'dialogicity' in literature, ranging from antiquity to a large number of modern languages and literatures. The conversation-analytic approaches drawn upon are notable for their methodological diversity. This is also true of the 32 articles in Volume II. The main focus here is on present-day types of dialogue in the new electronic media and their 'traditional' counterparts (press, radio, television, film). The examples are taken from various countries, and they are discussed in terms of the intercultural, semiotic, translatorial, and general pragmatic issues they pose.
Dialogue analysis --- Mass media --- Analysis of dialogue --- DA (Interpersonal communication) --- Interpersonal communication --- Oral communication
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Adolescence. --- Interpersonal communication in adolescence. --- Teenagers and adults.
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Adolescence. --- Interpersonal communication in adolescence. --- Teenagers and adults.
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Adolescence. --- Interpersonal communication in adolescence. --- Teenagers and adults.
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Why are so many ideas a tough sell? There are a variety of reasons. First, people have become more savvy, skeptical, and even cynical. We are more jaded about advertising, more suspicious of political claims, and less trusting of others in general. Second, organizations build barriers to change. Change entails risk, and risk conflicts with the desire for control and predictability. And third, many people are just not skilled at the art of persuading. No matter how brilliant the idea, it'll go nowhere unless you get others to go along with it. The truth is, we're all involved in persuasion of some sort everyday. If you're in sales, the use of persuasion is pretty obvious-you try to convince others to buy your product or service. However, in our personal and social lives, there's a more subtle, yet almost constant, use of persuasion. You will find this when you seek a date, debate politics, try to talk your way out of a ticket, or decide which movie you and a friend will rent. This 10-page report will give you some tools to hone your persuasive skills, so that you can communicate clearly why someone should want to do what you really need done. Topics covered include: 1) A quick quiz to assess the level of your persuasive skills and identify opportunities for improvement 2) The four step process for determining and closing the 'need gap' 3) The 'P' barriers that can get in the way of negotiation and agreement 4) How to jumpstart your powers of persuasion.
Persuasion (Psychology) --- Interpersonal communication. --- Communication --- Interpersonal relations --- Conformity --- Psychology, Applied --- Influence (Psychology) --- Propaganda --- Interpersonal communication --- E-books
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Historical linguistics --- Pragmatics --- Communication --- Dialogue analysis. --- German language --- History. --- Dialogue analysis --- Analysis of dialogue --- DA (Interpersonal communication) --- Interpersonal communication --- Oral communication --- History
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